پيام شورای همبستگی پناه جويان و پناهنده گان ايرانی در ترکيه


 به مناسبت نوروز و آغاز سال جديد شمسی 

بهاران خجسته باد 

سال جديد ٬ فصل شروع زندگی دوباره در طبيعت می باشد، به مناسبت سال نو برايتان بهترينها آرزوها را داريم. اميدواريم امسال برای تمام انسانهای دردمند سال رسيدن به آرزويهايشان باشد. اميدواريم سالی باشد که دوران پر مشقت مهاجرت و آوارگی هر چه سريعتر به پايان رسد. هر چند نيک می دانيم خاطرات تلخ اين دوران بر شما عزيزان و خانواده هايتان صدمات جبران ناپذير روحی و روانی وارد کرده است، علی الخصوص زنان سرپرست خانواده و کودکان، روزگار بسيار تلخ و تحمل ناپذيری را سپری کرده اند. بر اين واقعيت هم آگاه هستيم که هر تغيير و تحول مثبتی برای تغيير سرنوشت انسانها خودبخودی رقم نمی خورد بلکه مستلزم حرکت سازمانده و آگاهانه آنها می باشد. برای تغيير اين وضعيت غير انسانی که گريبانگيرمان شده است بيش از هر زمان ديگری نيازمند همياری همديگر هستيم، بايد با همديگر همراه شويم که همانا اتحاد و همبستگی ما امکان هر تغييری و تحول مثبتی را به وجود می آورد. آنچه محرز و آشکار است سرنوشت ما انسانهای بيزار از ستم، بيعدالتی و نابرابری به همديگر گره خورده است. با هم می توانيم اين درد مشترک را درمان کنيم. 

باری: امروزه وجود حکومتهای فاسد و قدرت طلب، نسانهای حريص و ستمگر زمينه ساز جنگ و خشونت های هر دم فزاينده عرصه را بر طبيعت و تمام موجودات اين کره خاکی تنگ کرده است. اينک سرنوشت ميلياردها انسان توسط تعدادی انسان انگشت شمار ستمگر به مرحله نابودی و انفجار رسيده است. حدود دوميليارد نفر در فقر مطلق زندگی می کنند. اکنون بيش از هشتاد ميليون نفر به علت وجود حکومتهای مستبد، خشونتهای فرقه ای، جنگ، فقروگر سنگی ناچارند خانه و کاشانه خود را ترک و به آوارگی اجباری تن دهند. روزانه هزاران انسان به علت جنگ، خشونت و فقر جان خود را از دست می دهند. در همين رابطه مردم ايران بيشترين جور و ستمها را متحمل شده اند

چهل و دوسال حاکميت توتاليتر و فاشيست جمهوری اسلامی، زندگی و حق حيات مردم ايران را به گروگان گرفته است. هرگونه صدای آزادی خواهی و حق طلبانه را به شديدترين وجه ممکن سرکوب کرده است. فعالان عرصه های اجتماعی را سرکوب، شکنجه، زندان و اعدام می کند. تبعيض و بيعدالتی را به اوج خود رسانده است. فقر و فلاکت سراپای جامعه ايران را فرا گرفته است. فعالان سياسی، اجتماعی٬ رسانه ای در عرصه های مختلف و اقليتهای مذهبی، دگرباشان جنسی، زنان و...مورد خشم بيرحمانه اين حکومت جنايت پيشه قرار گرفته اند. در چنين شرايطی هر ساله هزاران نفر علی رغم ميل باطنی خود ناچارند راه مهاجرت و فرار را برگزيده واز ايران خارج می شوند. سالهاست اين کوچ اجباری ادامه دارد. تنها راه حل اساسی برون رفت از اين شرايط تحمل ناپذير کنونی گذار انقلابی از جمهوری اسلامی است. 

 اين رژيم تاريخ مصرفش به پايان رسيده است مردم ايران در اين رابطه تصميم خود را گرفته اند و نمی خواهند نتيجه تلاش و مبارزه آنها توسط استبداد ديگری دوباره مصادره شود. امروز مردم ايران به خوبی می دانند سرنوشت شان را با اراده جمعی و توده ايی رقم خواهند زد. با اعمال قدرت اجتماعی خود بر تمام ارکان سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجازه نمی دهند مشتی انگل و شياد تشنه قدرت بار ديگر بر آنها حکومرانی کنند. جامعه ايران آبستن تغيير و تحول بنيادی است. تنها گزينه ای که بتواند به اين مصيبت ها خاتمه دهد شکل گيری تشکل ها و نهادهای توده ای اجتماعی برای اعمال قدرت مستقيم مردم بر سرنوشت خويش است. مردم ايران جمهوری اسلامی را نمی خواهند، اما تسليم ديکتاتور و استبداد ديگر هم نخواهند شد. آنان می خواهند مديريت و اداره جامعه را از طريق ايجاد تشکل های توده ای و فراگير و سراسری با شرکت تمام اقشار و لايه های مختلف اجتماعی خودشان بر عهده بگيرند. 

 ياران و همراهان گرامی: کسانی که تمام عمرشان در رفاه و اشرافيت زندگی کرده اند نمی توانند دوست و هم سرنوشت ما شوند نبايد بگذاريم تجربه تلخ انقلاب پنجاه و هفت برايمان تکرار شود. خمينی جنايتکار با وعده وعيده های فريبکارانه ابزارهای قدرت را به دست گرفت و با به خون کشيدن انقلاب و تمرکز قدرت، سرکوبهای خشن و وحشيانه عليه همين مردم را آعاز کرد. اکثريت جامعه ايران منافع مشترکی دارند اين ما هستيم که کمرمان زير بار ظلم، ستم، بيعدالتی و نابرابری خم شده است. 

 از کودک کار گرفته تا زن تن فروش، از سوخت بران دربلوچستان تا کولبران درکردستان، از زلزله زدگان اذربايجان تا سيل زده گان خرم آباد و شمال ايران و... همه با هم دارای يک سرنوشت مشترک هستيم. دستان پر توان و شکست ناپذير خود را در دست هم قرار دهيم. اگر با هم متحد و متشکل شويم دنيای عاری از هر گونه ستم، تبعيض،بيعدالتی و نابرابری را برای خودمان رقم خواهيم زد. باز ديگر نوروز و سال نو را به همه شما عزيزان شادباش می گوييم.

 شورای همبستگی پناه جويان و پناهنده گان ايرانی در ترکيه

بیست و شش اسفند ۱۳۹۹

شانزده مارس ۲۰۲۱

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه