بهزاد محمودی جوان پناهجو جانش را از دست داد!

 


با کمال تاسف و اندوه مطلع شدیم که بهزاد (محمد ) محمودی پناهجوی اهل بوکان که در تاریخ ۱۸ ماه می مقابل کمیساریا عالی پناهندگان در شهر اربیل کردستان عراق خودسوزی کرده بود، به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد . بهزاد برای دفاع از حق و حقوق پایمال شده خود و هم سرنوشتانش قربانی گردید.

خواست بهزاد و دیگر پناهجویان در واقع رسیدگی و برخورداری از حق و حقوق پناهنده گی براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده و هست.بهزاد به خاطر تبعیض و نابرابری، بیعدالتی، جنایت و قساوت حکومت فاسد و فاشیست جمهوری اسلامی ایران ناچار شده بود به کردستان عراق پناه بیاورد. اما متاسفانه کسی صدایش را نشنید و قربانی روابط سیاست ضد بشری شد.این ماجرای دهشتناک و غم انگیز جلو چشم چند تا از رسانه های خبری کردستان عراق در حین مصاحبه و مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهنده گان سازمان ملل در شهر اربیل اتفاق افتاد. اما در کمال ناباوری هیچ اقدامی برای جلوگیری و منصرف کردن بهزاد انجام نگرفت. افسوس و دریغا چگونه جان انسانها در قبال بی توجهی و منفعت طلبی رسانه ای و مدافعین دروغین حقوق بشر این چنین قربانی می شود. تاکی باید شاهد این ماجراهای غم انگیز بود و سکوت کرد؟

شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه کمیساریای عالی پناهنده گان، حکومت اقلیم کردستان و رسانه هایی که خودسوزی بهزاد را جلو چشم دوربین برای همگان به تصویر کشیدند مسئول این ماجرای دردناک می داند. بر همین مبنا جادارد خانواده نامبرده کیفرخواستی علیه مسببین این ماجرا در مجامع حقوق بشری و بین المللی ارائه دهند تا مسببین رسوا و مجازات شوند.

شورا همبستگی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده و عزیزان بهزاد محمودی و تمام کسانی که خود را در غم از دست دادنش شریک می دانند، ابراز می دارد .امیدواربم با تلاش وهمبستگی جهانی وجدانهای خفته را بیدار کرده ودیگر شاهد تکرار چنین ماجراهای غم انگیز و دردآوری نباشیم.

شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه

سوم خرداد ۱۴۰۰

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه