تحصن دو پناهجوی سیاسی مقابل کمیساریای عالی پناهندگان آنکارا ترکیه


 صبح امروز دوشنبه ۲۵ ژوئن دو پناهجوی سیاسی با نامهای سیامک بهرامی و عمر مینایی برای رسیدگی به پروسه پناهندگی شان مقابل دفتر کمیساریای عالی آنکارا دست به تحصن زدند و با ارسال نامه ایی به این ارگان مربوطه اعلام کردند تا رسیدن به خواسته هایمان که نسخه ایی از  نامه آنها بدست  شورای همبستگی پناهجویان ایرانی در ترکیه  رسیده است ادامه خواهیم داد .


نامه پناهجویان به کمیساریا عالی 


به مقامات  محترم کمیساریای عالی پناهندگان در آنکارا ترکیه 

آقا | خانم محترم 

با درود و آرزوی موفقیت  برای شما ،

به عرض تان  می رسانیم که اینجانبان سیامک بهرامی و علی مینائی  چندین سال است پرونده ما وارد مرحله کشوری شده است . 

 بارها در رابطه با شرایط بحرانی و عدم امنیت جانی ما در ترکیه از جانب نهادها ، سندیکاها ، ارگانهای سیاسی ، اجتماعی ، حقوق بشری و... به اطلاع مسئولین محترم کمیساریای عالی پناهنده گان در آنکارا رسیده است . اما متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه اقدام عملی ، جدی و موثری  برای انتقال ما به کشور سوم انجام نگرفته است .

لذا ما امروز ضمن اعتراض به عدم رسیدگی جدی به پرونده مان و انتقال به کشور سوم درخواست کتبی خود را تقدیم حضورتان می کنیم 

خواست فوری و سریع ما :

۱- با توجه به اینکه پرونده پناهندگی ما چندین سال است وارد مرحله کشوری شده است ما خواهان رسیدگی عاجل و فوری به پرونده خود و انتقال به کشور سوم هستیم .

۲- آنچنان که اطلاع دارید  فعالیتهای تروریستی رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه مخالفانش در کشورهای مختلف همچنان به قوت خود باقی است و اتفاقا در یک سال گذشته شدت بیشتری گرفته است  و همه ما شاهد  افشا ،شناسایی و متلاشی شدن چندین باند ترور این رژیم در ترکیه می باشیم باری  به همین جهت ما به شدت نگران امنیت خود، خانواده و دیگر فعالان عرصه های مختلف حقوق بشری ، سیاسی ، اجتماعی ، رسانه ای و...ایرانی در ترکیه هستیم .


لذا در این رابطه هر گونه اتفاق ناگواری( که بارها زنگ خطرش شنیده شده است و ما مکررا آن را  گوشزد کردیم ) برای ما و خانواده هایمان پیش آید کمیساریای عالی پناهنده گان را مسئول  امنیت جانیمان می دانیم . 

 امیدواریم  صدای حق طلبی ما شنیده شود و نسبت به درخواست ما  تمام موازین  حقوق بشری بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و  کنوانسیونهای و پروتکلاهای ژنف 1951 در نظر گرفته شود . 

در ضمن ما خواهان آن هستیم با توجه به اینکه بصورت کتبی خواست و مطالباتمان را به حضور شما رساندیم تقاضامندیم که بصورت رسمی به وضعیت نگران کننده ما پاسخ شایسته ایی دهید .  

با تشکر و احترام،

سیامک بهرامی

علی مینائی(عمرمینایی)

تاریخ: ۲۵/۷/۲۰۲۲


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه