عیسی بازیار پناهجوی گم شده پیدا شد

 عیسی بازیار پناهجوی ساکن ترکیه که روز سه شنبه 23 ژوئن ساعت 9:30  صبح از خانه خارج شده و پس از آن ناپدید شده بود لحظاتی پیش توسط پلیس امنیت  پیدا شده  اعلام داشته اند باید یک نفر به جز اعضای خانواده اش برای پیگیری وضعیتش به گودرس بروند .

 همزمان با سی و یکمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 1367، کتاب «هنوز از اکالیپتوس‌های یونسکو خون می‌چکد» به قلم عیسی بازیار چاپ و منتشر شد.

 این کتاب روایتی است از آنچه بر خانواده‌های زندانیان سیاسی در خوزستان پیش و پس از کشتار 67 گذشته است؛ از انزوا، آزار و زخم زبان شنیدن از همسایگان و همشهریان به ‌دلیل گرایش‌های سیاسی عزیزان دربندشان، تا رنج و مصیبت حاصل ازاعدام‌های  دسته ‌جمعی در آن سال، که تا به امروز ادامه یافته است.

عیسی بازیار، نویسنده این کتاب، شب‌هایی در مرداد ۶۷ را در یاد دارد که در پیش چشمان او، ماموران جمهوری اسلامی اعدام‌ شدگان را در فاز دو پادادشهر اهواز در گورهای جمعی رها می‌کردند. او به عدالت برای ایران می‌گوید که بازگو کردن این حادثه برای شادی صدر، مدیر سازمان عدالت برای ایران و در پی آن کشف تعدادی از گور‌های جمعی در اهواز و همچنین نزدیکی با خانواده‌های قربانیان کشتار۶۷، انگیزه‌ای برای به تحریر درآوردن این کتاب شد.

 او برای انتشار این کتاب با فرستادن پیام و تهدید به شدت تحت فشار دستگاه های امنیتی رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفت.

 عیسی بازیار متولد سال 1357 فعال حقوق بشر و فعال حقوق قربانیان مین و متخصص پاکسازی مین و گلوله های عمل نکرده است که تقریبا در تمامی زمینهایی که خطر وجود مین و گلوله های عمل نکرده در آنها وجود داشته در ایران فعالیت کرده است.

 او در رزومه خود مدیر یگان پاکسازی  و مربی مین و مواد منفجره را به همراه دارد و طبق گفته های خودش به هیچ حزب، دسته و جناحی وابسته نبوده و علاقه ای به مسائل سیاسی ندارد.

 خانواده وی پلیس محلی را از ناپدید شدنش مطلع کرده بودند و تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود که لحظاتی پیش خبر پیدا شدنش از سوی پلیس محلی به خانواده او اعلام شد.

 آنچنان که مطلع گشته ایم از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست هنوز اخباری مبنی برعلت وچگونگی  ناپدید شدنش در دست نیست. شورای همبستگی پناه جویان ایرانی در ترکیه با خانواده ایشان در ارتباط مستقیم قرار دارد اخبار وضعیت او و چگونگی ناپدید شدنش را متعاقبا اعلام و اطلاع رسانی خواهیم کرد.
@Iranrefugeessolidarity
https://refugeesright.blogspot.com

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه