از  : شورای همبستگی پناهندگان در ترکیه

 ‍ از : شورای همبستگی پناهندگان در ترکیه

 به: کمیساریای عالی پناهنده گان سازمان ملل

 با درودهای فراوان همچنانکه اطلاع دارید مردم ایران از ابتدایی ترین حق و حقوق شهروندی شان براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر، یعنی آزادیهای فردی و اجتماعی محروم هستند. بر متن این اوضاع تبعیض، بیعدالتی ستم و فساد سیستماتیک حکومتی بیداد می کند. تحت این شرایط ماشین کشتار، ترور و زندان جمهوری اسلامی هر ندای آزادی خواهانه را سرکوب می کند. زیر این فشارها بخشی از مردم ایران علیرغم میل باطنی خویش ناچارا برای نجات جان خود راه فرار از ایران را در پیش گرفته و به کشورهای همجوار از جمله ترکیه پناه آورده اند. لازم به یادآوری است که در این شرایط کرونایی که کشورهای مختلف برای مردمانشان بسته های حمایتی اضطراری در نظر گرفته اند، پناه جویان ایرانی در ترکیه به حال خود رها شده و بدترین دوران حیاط را به سر می برند. چند روز پیش یک باند تبهکار تروریست و رباینده فعالان سیاسی و اجتماعی در ترکیه شناسایی و بازداشت شد. اما در کمال تاسف تنها چند روز قبل از شناسایی این باند، ارسلان رضایی مدیر کانالهای تلگرامی و اینستا گرامی "خرافاتکده" که حدود سه سال پیش به عنوان پناه جو در ترکیه ثبت نام کرده بود به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. 

 ما براین باوریم که جمهوری اسلامی ایران بنا بر سابقه ای که در ترور مخالفین سیاسی دارد در ترور ارسلان رضایی و دیگر جان باخته گان دست داشته است. لازم به یادآوری است که طبق اسناد ومدارکی که تا حالا توسط محققین پرونده های ترور و ربودن مخالفین جمهوری اسلامی بدست امده است، این رژیم شبکه های ترور و ربودن هایش را از میان باندهای تبهکار کشورهای مختلف سازمان داده است. بنابراین شناسایی شدن یک شبکه تبهکار در ترکیه سیگنال و پیام بسیار خطرناکی برای پناه جویان آسیب پذیر و در معرض خطری است که به علت مشکلات امنیتی مجبور به ترک ایران شده اند ۔

. شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه ضمن حمایت از حق و حقوق مهاجرت و پناهنده گی براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر از کمیساریای عالی پناهنده گان و دیگر نهادهای حقوق بشری درخواست رسیدگی عاجل به پرونده پناه جویان در خطر را دارد. 

ما به عنوان نماینده بخش وسیعی از پناه جویان ایرانی در ترکیه و در حمایت پیگیر و بی دریغ از تمامی آنها، بار دیگر عدم امنیت، خطر ترور و کشتار دیگر مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم نامبرده را یادآوری می کنیم. شورای همبستگی ضمن اینکه در قبال جان تک تک پناه جویان در خطر احساس مسؤولیت می کند، برای رسیدگی به پروسه پناهندگی و باز اسکان شان به مکانی امن از تمام ابزارهای قانونی بین المللی و حقوق بشری پیروی و استفاده می کند.

 رونوشت: ۱- سازمان عفو بین‌الملل

۲- دیدبان حقوق بشر اروپا

 ۳- دادگاه حقوق بشر اروپا

 شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه

 ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ 

 E-post: iran.refugees.solidarity@gmail.com Tel: (+90)507 901 5964 

https://t.me/Iranrefugeessolidarity

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه