تبریک و شادباش سال ۲۰۲۱ میلادی

 ‍  همراهان و همسرنوشتان عزیز پناه جو: اینک سال دیگری از انتظار برای برخورداری از حق و حقوق انسانی خود را پشت سر گذاشتیم . شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه سالی سرشار از بهروزی٬ شادی و موفقیت را برایتان آرزو دارد امیدواریم در سال جدید شاهد روزهای بهتر و امیدوار کننده تری برای همه پناهجویان باشیم . 

عزیزان : متاسفانه به دلیل وجود حاکمانی مستبد و خودکامه علیرغم میل باطنی مان همه ما مجبور به فرار و کوچ اجباری شدیم . بدون شک همه ما دوست داشتیم در جامعه ای فارغ از تبعیض و ستم مبتنی بر آزادیهای دمکراتیک در کشور خودمان ایران روزگار را سپری کنیم . اما با کمال تاسف حکومت جمهوری اسلامی، ایران را برای آزادی‌خواهان و دگراندیشان به جهنم تبدیل کرده است.

 ثروت و سامان عمومی مردم را در راه هژمونیش در منطقه هزینه گروهای تروریستی و تعدادی جنایتکار که بیش از چهل سال است قدرت را قبضه کرده است حیف ومیل ٬ غارت و چپاول می شود . ما نیز آواره و سرگشته برای رسیدن به مکانی امن کماکان در تقلا و تلاش هستیم.از طرف دیگر مجامع بین المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان نیز رویکرد مناسبی نسبت به رسیدگی پرونده پناهجویان ایرانی در پیش نگرفته است که خود این قضیه جای تامل است . عزیزان : ما علیرغم هر نظر ٬ ایده ٬ مسلک و مرامی که داشته باشیم پیوندهای ناگسستنی با هم داریم . یکی از این هدفها سرنوشت مشترک جمعی ماست . بنابراین اتحاد و همبستگی ، همگرایی و باهم بودن ضامن موفقیت ماست هرگونه تشتت ٬ تفرقه و نفاق می تواند مارا از دستیابی به اهدافمان دور کند .بیایید از هم اکنون دست در دست همدیگر درد مشترکمان را فریاد زنیم. 

شورای همبستگی برای گذار از شرایط بسیار سخت و تحمل ناپذیری که بر جامعه پناهندگی سایه افکنده است نیازمند کمک و یاری یکایک پناهجویان و پناهندگان برای رسیدن به خواست و مطالباتمان می باشد ۔ شورا از هر ابزار و مکانیسم قانونی و حقوقی بشری که در مجامع بین المللی در رابطه با حق و حقوق پناهجویی و مهاجرت به رسمیت شناخته شده است در این راستا استفاده خواهد کرد. بار دیگر در سال جدید برای تک تک شما عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم . 

 شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه https://t.me/Iranrefugeessolidarity

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اساسنامه شورای همبستگی پناهجویان ایران در ترکیه

بیانیه مشترک خطاب بە کلیە پناهجویان ایرانی مقیم ترکیه